گزارش باکس آفیس ۲۵ تا ۲۷ فروردین: شروع طوفانی فیلم «The Fate of the Furious» با صدرنشینی و رکوردشکنی در عرصه جهانی

فیلم تازه اکران شده «The Fate of the Furious» (محصول استودیوی یونیورسال) که هشتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های پرطرفدار «The Fast and the Furious» به حساب می‌آید، در نخستین هفته نمایش عمومی در سینماهای امریکا، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروخت و صدر جدول باکس آفیس این هفته را از آن خود کرد. این فیلم مهیج دومین محصول سینمایی سال جاری میلادی است که در سه روز اول اکران عمومی خود، رقم فروش ۱۰۰ میلیون دلار را پشت سر گذاشته است. فیلم «The Fate of the Furious» علاوه بر کسب این موفقیت بزرگ، پس از نمایش در سینماهای بیش از ۶۰ کشور جهان، به رقم فروش بین‌المللی ۴۳۲.۳ میلیون دلار دست یافت و رکورد فروش افتتاحیه در سینماهای جهان را شکست. در ادامه گزارش باکس آفیس این هفته با sciencenet همراه باشید.




The Fate of the Furious Photo 1



فیلم اکشن «The Fate of the Furious» در هفته افتتاحیه، انتظارت مخاطبان را به خوبی برآورده کرد و با رقم فروش تقریبی ۱۰۰.۲ میلیون دلار، جایگاه نخست گیشه سینمای امریکا را به خود اختصاص داد. این فیلم هیجان‌انگیز در نظرسنجی وب سایت CinemaScore از مخاطبان رتبه "A" را بدست آورد. ۵۸ درصد از مخاطبانِ این فیلم را آقایان و ۴۲ درصد از آنها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و ۵۰ درصد از مخاطبان این فیلم نیز افراد زیر ۲۵ سال می‌باشند. شایان ذکر است که ۴۱، ۲۶، ۱۹ و ۱۱ درصد از مخاطبان فیلم «The Fate of the Furious»، به ترتیب به نژاد‌های هند و اروپایی، اسپانیایی، آفریقایی و آسیایی تعلق دارند. این دومین بار است که یکی از فیلم‌های فرانچایز «The Fast and the Furious» در نخستین هفته اکران عمومی در سینماها، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می‌فروشد. دو قسمت بعدی «The Fast and the Furious» نیز در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ به روی پرده سینماها خواهند رفت.

The Fate of the Furious Photo 2

فیلم «The Fate of the Furious» رکورد فروش افتتاحیه در عرصه بین‌المللی را نیز شکست. این رکورد تا پیش از این، به فیلم علمی تخیلی «Jurassic World» تعلق داشت. در حال حاضر، میزان فروش افتتاحیه جهانی فیلم «The Fate of the Furious» بالغ بر ۵۲۹ میلیون دلار می‌باشد که این نیز در نوع خود یک رکورد فوق‌العاده به حساب می‌آید. پیش از افتتاح این فیلم در سینماهای کشورهای مختلف جهان، فیلم «Star Wars: The Force Awakens» پرفروش‌ترین فیلم تازه اکران شده در عرصه جهانی به حساب می‌آمد. هم‌اکنون، مجموع رقم فروش جهانیِ هشت فیلم‌ «The Fast and the Furious» چیزی در حدود ۴.۵ میلیارد دلار می‌باشد.

The Fate of the Furious Photo 3


نکته حائز اهمیت در مورد اکران بین‌‎المللی فیلم «The Fate of the Furious» این است که، این فیلم در گیشه سینمای ۶۳ کشور جهان بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است. در ادامه، میزان فروش فیلم «The Fate of the Furious» در ۲۰ بازار جهانی پررونق را مشاهده می‌کنید:

 

  • چین: ۱۹۰ میلیون دلار
  • مکزیک: ۱۷.۸ میلیون دلار
  • بریتانیا و ایرلند: ۱۷ میلیون دلار
  • روسیه: ۱۴.۱ میلیون دلار 
  • آلمان: ۱۳.۶ میلیون دلار 
  • برزیل: ۱۲.۸ میلیون دلار 
  • فرانسه: ۱۰.۵ میلیون دلار
  • کره: ۱۰.۵ میلیون دلار 
  • هندوستان: ۱۰.۴ میلیون دلار 
  • تایوان: ۹.۷ میلیون دلار 
  • استرالیا: ۹.۶ میلیون دلار 
  • کشورهای خاورمیانه: ۹.۳ میلیون دلار 
  • اندونزی: ۹ میلیون دلار 
  • آرژانتین: ۸.۳ میلیون دلار 
  • مالزی: ۶.۸ میلیون دلار
  • ایتالیا: ۶.۷ میلیون دلار
  • اسپانیا: ۶.۱ میلیون دلار
  • کلمبیا: ۵ میلیون دلار
  • تایلند: ۴.۷ میلیون دلار 
  • پاناما: ۴.۶ میلیون دلار
  • The Boss Baby Photo

طی هفته جاری، انیمیشن «The Boss Baby» و فیلم «Beauty and the Beast» روند فروش موفقیت‌آمیز خود را ادامه دادند و به ترتیب، چیزی در حدود ۱۵.۵ میلیون دلار و ۱۳.۶ میلیون دلار فروختند. میزان فروش این دو فیلم در مقایسه با هفته گذشته، بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است. فیلم رمانتیک و فانتزی «Beauty and the Beast» در روز‌های انتهایی این هفته، ۲۲ میلیون دلار دیگر به اندوخته بین‌المللی خود اضافه کرد و مجموع رقم فروش جهانی خود را به ۱.۰۴۳ میلیارد دلار رساند. در حال حاضر، این فیلم در عرصه جهانی بعنوان بیست و دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شناخته می‌شود. 

Smurfs The Lost Village Photo

انیمیشن فانتزی «Smurfs: The Lost Village» (محصول استودیوی سونی پیکچرز) با رقم فروش ۶.۵ میلیون دلار در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس این هفته قرار گرفت. هم‌اکنون، مجموع رقم فروش داخلی این انیمیشن به ۲۴.۷ میلیون دلار رسیده است. جایگاه پنجم جدول باکس آفیس این هفته نیز به فیلم کمدی «Going in Style» (محصول استودیوی نیو لاین) تعلق دارد. این فیلم در دومین هفته اکران عمومی خود، به رقم فروش تقرzبی ۶.۳۵ میلیون دلار دست یافت و مجموع رقم فروش داخلی خود را به ۲۳.۳ میلیون دلار رساند.


در روزهای انتهایی این هفته، فیلم درام «Gifted» (محصول استودیوی فاکس سرچ‌لایت) با وجود اکران گسترده در ۱،۱۴۶ سالن سینما، به موفقیت قابل توجهی دست نیافت. این فیلم طی هفته جاری، تقریباً ۳ میلیون دلار فروخت و جایگاه ششم جدول باکس آفیس را بدست آورد. فیلم «Gifted» طی هفته آینده در ۱۶۰۰ سالن به نمایش در خواهد آمد.

Kong Skull Island Photo

فیلم علمی تخیلی «Kong: Skull Island» دهمین فیلم پرفروش این هفته گیشه سینمای امریکا به حساب می‌آید. مجموع رقم فروش داخلی این فیلم پس از ۶ هفته نمایش عمومی در سینما‌ها، به بیش از ۱۶۰ میلیون دلار رسیده است. فیلم ابرقهرمانی «Logan» نیز طی هفته جاری، تقریباً ۱.۹ میلیون دلار فروخت و مجموع رقم فروش داخلی خود را به ۲۲۰ میلیون دلار رساند.

Spark A Space Tail Photo

از میان فیلم‌هایی که طی این هفته به صورت محدود در سینماهای امریکا افتتاح شده‌اند، فیلم درام «Tommy's Honour» (محصول استودیوی رود ساید) در ۱۶۷ سالن سینما به نمایش در آمد و به رقم فروش تقریبی ۲۱۸،۹۲۰ دلار دست یافت. فیلم اکشن «The Lost City of Z» نیز پس از نمایش در ۴ سالن سینما، چیزی در حدود ۱۱۲،۶۳۳ دلار فروخت. انیمیشن علمی تخیلی «Spark: A Space Tail» نیز در ۳۶۵ سالن سینما افتتاح شد و تقریباً ۱۱۲،۳۵۲ دلار فروش کرد.

Finding Oscar Poster

از سوی دیگر، فیلم مهیج «Norman: The Moderate Rise and Tragic Fall of a New York Fixer» (محصول استودیوی سونی کلاسیکز) در ۵ سالن به نمایش در آمد و به رقم فروش تقریبی ۱۰۳،۶۶۴ دلار دست یافت. فیلم زندگینامه «Chasing Trane: The John Coltrane Documentary» نیز پس از نمایش در یک سالن سینما، تقریباً ۱۵،۸۸۰ دلار فروخت. انیمیشن «My Entire High School Sinking Into the Sea» نیز در سه سالن سینما افتتاح شد و چیزی در حدود ۱۵،۲۱۵ دلار فروش کرد. فیلم‌های «Heal the Living» و «Finding Oscar» نیز پس از نمایش در چند سالن سینما، به ترتیب به ارقام فروش ۳،۱۷۶ دلار و ۳،۰۰۰ دلار دست یافتند.

 

هفته آینده، فیلم مهیج «Unforgettable»، فیلم تاریخی «The Promise»، فیلم علمی تخیلی «Phoenix Forgotten»، فیلم کمدی اکشن «Free Fire» و فیلم مستند «Born in China» در سینماهای امریکا افتتاح خواهند شد.

 

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات‌ متحده و کانادا (۱۴ تا ۱۶ آوریل ۲۰۱۷):

Box Office Chart