آموزش ساخت اپل آیدی (Apple ID) برای کاربران ایرانی - به‌روز شد

تغییرات جدید آیتونز، ساخت اپل آیدی را بسیار ساده‌تر از گذشته کرده است. در ادامه راهنمای قدم به قدم ساخت آن را شرح می‌دهیم.


Apple ID همانند شناسنامه کاربران اپل است. ساخت اپل آیدی اولین پیش‌نیاز جهت بهره بردن از استور غنی و اپلیکیشن‌های بی‌نظیر اکو سیستم آی‌او‌اس است. به همین دلیل هر شخصی که دستگاهی از محصولات اپل را تهیه می‌کند، باید در اولین فرصت آیدی مخصوص خود را بسازد. متأسفانه اپل برخلاف روند بسیار ساده سایر شرکت‌ها اعم از گوگل و مایکروسافت، از روند پیچیده‌تر و بالطبع به همراه امنیت بالاتری جهت ساخت آیدی برای کاربران گجت‌های خود استفاده کرده است. این شرکت همواره در تلاش است تا از راه‌های فرعی ساخت آیدی جلوگیری کند. در ادامه به‌طور کامل و قدم به قدم مراحل ساخت اپل آیدی را شرح خواهیم داد و برای تمامی مشکلات احتمالی بهترین راه حل را عنوان خواهیم کرد. 

بررسی ویدیویی آیفون ۱۰

پیش‌نیاز ساخت اپل آیدی

برای ساخت اپل آیدی اولین پیش‌نیاز نرم‌افزار آیتونز اپل خواهد بود که از آن طریق اقدام به ساخت اکانت خواهیم کرد. می‌توانید آخرین نسخه‌های آیتونز را برای معماری‌های ۳۲ و ۶۴ بیتی ویندوز و سیستم عامل مک، از لینک‌ زیر دانلود کنید:

نصب آیتونز به‌راحتی انجام می‌شود و به کرک یا اقدامات خاصی احتیاج ندارد.

پس از نصب آیتونز به نرم‌افزار تغییر آی‌پی (IP) احتیاج خواهید داشت تا اپل متوجه نشود که شما از ایران به iTunes متصل شده‌اید. برای این کار باید روی کامیپوتر خود از VPN یا سرویس‌های مشابه استفاده کنید تا IP شما تغییر کند. در نظر داشته باشید برای اطمینان از صحت طی کردن مراحل، آی‌پی دستگاه خود را حتما به ایالات متحده تغییر بدهید. البته در شرایطی تعدادی از کاربران به‌صورت اتفاقی قادر به ساخت اپل‌ آیدی بدون تغییر آی‌پی بوده‌اند؛ اما با توجه به اقدامات اخیر اپل و اعمال سخت‌گیری‌ بیشتر در این زمینه، پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از مشکلات بعدی حتما از این روش استفاده کنید.

مراحل ساخت اکانت Apple ID

تغییرات اخیر آیتونز امکان ساخت اپل آیدی را با سختی بسیار کمتر به‌خصوص برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. مهم‌ترین تغییر اخیر آیتونز، حذف دسترسی به اپ‌استور از طریق این نرم‌افزار است. در حال حاضر نیازی به یافتن اپلیکیشن‌ یا محتوای رایگان برای ساخت اپل آیدی نیست.

نکته: در صورتی که در آینده تغییری مجدد در آیتونز رخ داد و برای ساخت اپل آیدی نیاز به یافتن محتوای رایگان بود، می‌توانید پس از انتخاب بخش TV Shows، در صفحه‌ی اصلی آن روی Free Episodes کلیک کنید و محتوای رایگان را برای دسترسی به کلید Get بیابید؛ با این حال در زمان انتشار این آموزش هیچ نیازی به توجه به این نکته برای ساخت اپل آیدی نیست.

مرحله اول:

آیتونز را اجرا کنید و دکمه‌ی Account را انتخاب و در ادامه روی Sign in کلیک کنید.

آموزش ساخت اپل آیدی

مرحله دوم:

سپس در پنجره‌ی بازشده روی گزینه‌ی Create New Apple ID کلیک کنید تا وارد پروسه‌ی ساخت آپل آیدی شوید.

آموزش ساخت اپل آیدی

مرحله‌ سوم:

در مرحله‌ی بعدی باید ایمیل مورد نظر برای ساخت اپل آیدی را وارد کنید. هر آدرس ایمیلی قابلیت استفاده به‌عنوان شناسه‌ی اپل آیدی شما را دارد. فقط در نظر داشته باشید باید به ایمیل خود دسترسی داشته باشید و از وارد کردن آدرس جعلی یا نمونه‌ای که پسورد آن را فراموش کردید خودداری کنید. آدرس ایمیل شما همان شناسه‌ی اپل‌ آیدی خواهد بود. در ادامه باید رمز عبور خود را وارد کنید. رمز عبور باید از ترکیب حداقل ۸ حرف بزرگ، کوچک و عدد تشکیل شده باشد.

پس از وارد کردن آدرس ایمیل و پسورد مورد نظر خود برای اپل آیدی و انتخاب کشور ایالات متحده، گزینه‌ی Terms & Conditions را تیک بزنید و در نهایت روی گزینه‌ی Continue کلید کنید.

آموزش ساخت اپل آیدی

مرحله چهارم:

در این مرحله باید انتخاب‌های خود را کامل کنید. پس از وارد کردن نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد به میلادی (بعد‌ها هنگام استفاده از آیدی امکان پرسیدن تاریخ تولد شما توسط اپل وجود دارد؛ پس در وارد کردن آن دقت کنید)، باید سه سؤال امنیتی را انتخاب و برای هر یک پاسخ متفاوتی وارد کنید. در نظر داشته باشید این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا در صورت هک شدن اکانت شما یا فراموشی پسورد آن، اپل به واسطه‌ی پاسخ صحیح به هر یک از این سؤال‌ها اکانت را مجددا در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین اگر در آینده قصد استفاده از گیفت کارت اپل و خرید اپلیکیشن داشته باشید، اپل به‌صورت تصادفی سؤال‌ها را از شما خواهد پرسید و در صورت عدم توانایی در جواب آن‌ها آیدی شما بلاک خواهد شد.

آموزش ساخت اپل آیدی

مرحله پنجم:

در این مرحله باید اطلاعات پرداخت و آدرس خود را وارد کنید. با توجه به عدم امکان وارد کردن اطلاعات حساب برای کاربران ایرانی، ابتدا گزینه‌ی None را انتخاب کنید.

در ادامه برای وارد کردن آدرس خود، با توجه به انتخاب کردن کشور ایالات متحده در مرحله‌ی سوم، باید آدرسی در این کشور را وارد کنید. برای این کار به سایت fakeaddressgenerator مراجعه کنید تا اطلاعاتی تصادفی برای وارد کردن در اختیار شما قرار گیرد. این سرویس به شما اجازه‌ی انتخاب آدرس در هر یک از ایالت‌های کشور آمریکا می‌دهد. سرویس مذکور علاوه بر ارائه‌ی اطلاعاتی نادرست از نام شخص، نام خانوادگی و محل اقامت، اطلاعاتی تصادفی از شرایط جسمی، وضعیت اشتغال، حساب بانکی و اطلاعات شخصی نیز ارائه‌ می‌دهد. در نظر داشته باشید تنها از آدرس سکونت این سرویس استفاده کنید و به هیچ وجه اطلاعات دیگر آن محصوصا حساب بانکی را برای ثبت‌ نام اپل آیدی به کار نبرید.

آموزش ساخت اپل آیدی

پس از ایجاد یک آدرس، سطرهای مربوطه را در آیتونز وارد کنید. فقط شماره‌ی خیابان را در سطر سوم آیتونز بنویسید و سه رقم اول شماره تلفن را در بخش پیش‌شماره وارد کنید.

آموزش ساخت اپل آیدی

در صورت مسدود شدن یا عدم دسترسی به سرویس fakeaddressgenerator، از آدرس‌های زیر می‌‌توانید استفاده کنید. آدرس اول:

  • Street: 1 Infinite loop
  • City: CUPERTINO
  • Province: CA
  • Zipcode: 95014-2083
  • Tel: 031 1298567

 آدرس دوم:

  • Street: 9592, Harding Avenue, Surfside
  • City: Miami
  • Province: FL
  • Zipcode: 33154
  • Tel: 305-8611077

مرحله ششم:

در این مرحله اپل کد ۵ رقمی را برای اطمینان از دسترسی کاربر به آدرس ایمیل ارسال می‌کند که با مراجعه به آدرس واردشده، باید کد مربوطه را در صفحه‌ی جدید آیتونز وارد کنید و در ادامه روی Verify کلیک کنید. 

آموزش ساخت اپل آیدی

مرحله نهایی:

تصویر زیر به معنای کامل شدن مراحل ثبت‌ نام اپل آیدی است و در پنجره‌، نام‌ کاربری و پسورد خود را وارد کنید تا به آیتونز وارد شود.

آموزش ساخت اپل آیدی

اگر خوش‌شانس باشید بدون دریافت خطا پیغام verify را مشاهده خواهید کرد و سپس باید به ایمیلی که به‌عنوان شناسه در مراحل گذشته وارد کرده‌اید مراجعه کنید. اپل ایمیلی مبنی بر تشخیص صحت آدرس ایمیل ارسال خواهد کرد که از طریق آن و انتخاب گزینه‌ی verify می‌توانید اپل آیدی خود را فعال کنید.

راه‌حل ارور for support Contact Itunes Support

اکثر کاربران ایرانی در مرحله‌ی هشتم و پس از وارد کردن اطلاعات آدرس با این ارور مواجه می‌شوند. راه‌حل‌های مختلفی مبنی بر تعیین محل آی‌پی و سکونت از طریق سرویس‌های مختلف ارائه‌ شده است.  اپل همواره در تلاش جهت مسدود کردن راه‌حل‌های غیر قانونی ثبت‌ نام و استفاده از محصولات خود است و بسیاری از روش‌های مذکور در حال حاضر پاسخگو نیستند. ابتدا اجازه دهید دلیل این ارور را مرور کنیم. 

ارور for assistance contact itunes support به دلیل تناقض در محل آی‌پی و آدرس واردشده ظاهر می‌شود. این مشکل می‌تواند از سرویس تغییر آی‌پی شما که به‌خوبی توانایی پنهان کردن موقعیت شما را در برابر اپل ندارد؛ یا به دلیل مسدود شدن آدرس واردشده توسط اپل باشد. عموما تغییر آدرس و شهر سکونت در این مرحله پاسخ‌گو نیست؛ پس وقت خود را هدر ندهید.

راه‌حل اول

در این حالت ابتدا به سرویس whatismyipaddress.com مراجعه کنید تا ببینید آیا آی‌پی شما به ایالات متحده تغییر کرده است یا خیر. در نظر داشته باشید عبارت none detected در جلوی عبارت service به معنی عدم تشخیص موقعیت واقعی شما توسط اپل است و به‌خوبی موفق به تغییر آی‌پی شده‌اید. در صورت مشاهده‌ی نام کشور دیگری یا عبارت detected سرویس تغییر آی‌پی خود تعویض کنید. سپس با انجام مجدد مراحل، بررسی کنید آیا در مرحله‌ی ۸ مجددا خطا را دریافت می‌کنید یا خیر.

آموزش ساخت اپل آیدی

راه‌حل دوم

اگر مجددا خطا نام‌برده را دریافت کردید، سعی کنید با تغییر چندباره آدرس، اپل را به بررسی مجدد اطلاعات وادار کنید. اگر پس از چندبار تغییر فیلد‌های مربوطه باز هم موفق به رفع ارور نشدید، روش دوم ساخت اپل آیدی را انجام دهید.

روش دوم و جایگزین ساخت اپل آیدی

در نظر داشته باشید در طول تمام مراحل حتما از نرم افزار تغییر آی‌پی استفاده کنید و با سرویس whatismyipaddress.com از صحت آن اطمینان حاصل کنید.

مرحله اول:

ابتدا باید مراحل اولیه‌ی ثبت‌ نام را از وب‌سایت اپل دنبال کنید. برای این کار به آدرس appleid.apple.com مراجعه کنید و در انتهای صفحه، گزینه‌ی create your apple ID را کلیک کنید.

مرحله دوم:

در این مرحله مطابق روش اول باید اطلاعات حساب خود را وارد کنید. در اطلاعات واردشده نهایت دقت را به خرج دهید و آن‌ها را برای استفاده‌ در آینده یادداشت کنید.

مرحله سوم:

پس از وارد کردن اطلاعات، اپل ایمیلی حاوی کد ۶ رقمی به آدرس ایمیل واردشده در فیلد اصلی مرحله‌ی قبلی ارسال خواهد کرد که توسط وارد کردن آن کد در پنجره‌ی ظاهرشده، می‌توانید ثبت نام خود را نهایی کنید. پس ابتدا به ایمیل خود مراجعه و کد را یادداشت کنید.

سپس کد دریافتی را در پنجره‌ی ظاهر شده در صفحه‌ی ثبت نام وارد و روی دکمه‌ی verify کلیک کنید.

مرحله چهارم:

پس از وارد کردن کد، صفحه‌ی اطلاعات اپل آیدی شما به نمایش درمی‌آید. توجه داشته باشید ثبت نام هنوز به پایان نرسیده است.

پس از مشاهده‌ی صفحه‌ی تأیید، آیتونز را باز کنید و مطابق مراحل اول و دوم که پیش‌تر در اولین روش ثبت‌ نام اپل آیدی ذکر شدند، پنجره‌ی وارد کردن اکانت آیتونز را باز کنید.

مرحله پنجم:

پس از باز شدن پنجره‌ی مربوط به اطلاعات اپل آیدی، این بار نام آیدی و و رمز عبوری را که پیش‌تر در سایت اپل ثبت کرده‌ بودید، وارد و دکمه‌ی Sign In را انتخاب کنید.

آموزش ساخت اپل آیدی

مرحله ششم:

پنجره‌ای ظاهر خواهد شد که از شما برای تکمیل اطلاعات در بخش ثبت نام در خواست می‌کند. با کلیک روی گزینه‌ی review با بخش تکمیل اطلاعات افزوده هدایت خواهید شد.

مرحله‌ هفتم:

حال در این زمان شما به مرحله پنجم روش ابتدایی هدایت خواهید شد و باید اطلاعات مکانی خود را وارد کنید. در ادامه در صورت موفقیت، به صفحه آیتونز بازخواهید گشت و نیازی به Verify کردن آدرس ایمیل نخواهید داشت.

ارور 5107

دلیل دریافت خطا ۵۱۰۷ (Error 5107) تأخیر در روند ثبت‌ نام است. برای ثبت اپل آیدی زمان محدودی خواهید داشت و در صورت تأخیر بیش از حد، این ارور را دریافت خواهید کرد. به همین دلیل باید مراحل ثبت‌ نام را مجدد انجام دهید.

ارور 1009

کد ارور ۱۰۰۹ پیغام خطای ناخوشایندی برای کاربران دستگاه‌های هوشمند مبتنی‌بر سیستم عامل iOS اپل است. در صورت به نمایش درآمدن پیام خطای «Your request cannot be processed. Error code: 1009» در گوشی آیفون، بهتر است قبل از مراجعه به پایگاه خدماتی اپل یا برقراری تماس با بخش پشتیبانی، راهکارهای ساده‌ای را که برای حل خطای ۱۰۰۹ وجود دارد، بررسی کنید.

کد خطای ۱۰۰۹ معمولا در دو حالت رخ می‌دهد؛ حالت اول زمانی است که آدرس پروتکل اینترنتی (IP) مقصد کاربری که به وسیله‌ی سرورهای اپل تشخیص داده می‌شود، به وسیله‌ی فروشگاه نرم‌افزاری App Store پشتیبانی نشود. حالت دوم هم مربوط به اعمال نشدن تنظیمات پیش‌فرض پروکسی (proxy) در دستگاه iOS کاربر است؛ زیرا تنظیمات پیش‌فرض پروکسی آیفون برای استفاده در کشور خریداری شده، پیکربندی شده است. به علاوه، بروز خطای ۱۰۰۹ می‌تواند بر اثر دلایل دیگری مثل جیلبریک کردن دستگاه مبتنی‌بر سیستم عامل iOS، وجود مشکل در اطلاعات اپل آیدی و کارت اعتباری کاربر و بروز اشکال در یک نرم‌افزار هم رخ دهد. برای مشاهده کامل راه‌حل این مشکل می‌توانید به راهنمای جامع رفع ارور 1009 آیفون و آیپد مراجعه کنید.

به‌روزرسانی

برخی از کاربران اخیرا گزارشاتی مبنی بر برخورد به ارور For assistance, Contact iTunes Support حتی پس از طی مراحل راه‌ حل جایگزین، داده‌اند. تنها دلیل این مشکل، شناسایی و بلاک شدن تعداد بسیار زیادی از نرم‌افزار‌های تغییر آی‌پی است. تنها راه‌ حل این مشکل، تغییر نرم‌افزار و استفاده از سرویس جدید است.