سامسونگ رسماً از دستیار دیجیتالی اختصاصی خود به نام Bixby رونمایی کرد

اگر خاطرتان باشد، چند ماه پیش کمپانی  سامسونگ رسماً اعلام کرد که مهندسان این شرکت در حال طراحی و توسعه دستیار دیجیتالی جدیدی هستند که از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره می برد. به دنبال انتشار خبر، موجی از خبرها و یا بهتری بگوییم شایعات در رابطه با نام احتمالی، قابلیت ها و همچنین گوشی های مجهز به این فناوری در فضای وب به راه افتاد؛ تا این که ساعاتی پیش، این شرکت کره ای به طور رسمی از این دستیار مجازی جدید که به Bixby شناخته خواهد شد، پرده برداشت. با ساینس نت همراه باشید.

 

سامسونگ در معرفی این محصول اعلام کرد که بیکس‌بای برای اولین بار در گلکسی اس 8 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این شرکت  ادعا کرده است که دستیار مجازی جدید با نمونه های مشابه موجود در بازار همانند سیری، الکسا و کورتانا متفاوت است به طوری که بیکس‌بای به صورت عمیق‌تری با اپلیکیشن ها ادغام شده و قادر است کارها و دستورالعمل های بیشتری را تنها از طریق فرمان صوتی اجرا کند.

 

به عنوان مثال، اگر کاربری بخواهد عکس های موجود در گالری تصاویر خود را بر اساس آلبوم مرتب کند، می تواند از بیکس بای بخواهد که این کار را انجام دهدو به گفته سامسونگ، این دستیار مجازی به گونه ای طراحی شده است که می تواند زمان اجرا شدن اپلیکیشن ها و وضعیت کنونی آن ها را تشخیص دهد و با توجه به نحوه کار کاربر با دستگاه، بهترین گزینه ها را در مواقع مورد نیاز به کاربر پیشنهاد دهد.

 

این شرکت در ادامه افزود که بیکس بای از قدرت تشخیص صدای بسیار بالایی برخوردار است و نیازی به حفظ کردن عبارات و جملات برای فرامین صوتی نیست. چرا که این دستیار مجازی هوشمند، به گونه ای توسعه داده شده که قادر است حتی جملات و عبارت نامفهوم و کامل نشده را نیز تشخیص دهد و دستور مورد نظر را به بهترین شکل اجرا کند.

 

ناگفته نماند که بیکس بای، به لطف برخورداری از تکنولوژی یادگیری ماشینی، می تواند با گذشت زمان و یادگیری نحوه تعامل کاربر با گوشی، نسبت به گذشته هوشمندتر شده و قابلیت های بیشتری را از خود بروز دهد.

 

سامسونگ در پایان عنوان کرد که به زودی کیت توسعه دهنده نرم افزاری (SDK) را برای توسعه دهندگان عرضه خواهد کرد تا آن ها بتوانند بیکس بای را در اپلیکیشن های خود جای دهند. گفتنی است گلکسی اس 8 نیز به چندین اپلیکیشن مجهز به این فناوری مجهز خواهد بود که به مرور زمان، این تعداد افزایش خواهد یافت.

 

به گفته سامسونگ، بیکس بای پس از گوشی های هوشمند، راه خود را به سایر محصولات هوشمند از قبیل تلویزیون ها نیز باز خواهد کرد که البته این امر نیازمند زمان بیشتری است.