الگوریتم جدید گوگل حجم تصاویر را بدون کاهش کیفیت تا 35 درصد کاهش می دهد

گوگل به تازگی یک الگوریتم فشرده سازی تصویر طراحی کرده است که می تواند حجم فایل های JPEG را تا 30 درصد کاهش دهد، این کاهش حجم تاثیری در کیفیت تصاویر ندارد و فایل های خروجی این الکوریتم با تمامی نرم افزارهای ویرایش تصویر و مرورگرهای اینترنتی سازگاری دارد. با ساینس نت همراه باشید.

 

این الگوریتم رمزگذار JPEG جدید که Guetzli نام دارد (معادل سوئیسی آلمانی شیرینی)، جادوی خود را در مرحله ای از فشرده سازی تصویر که Quantization نام دارد، انجام می دهد. رمزگذار جدید گوگل در این مرحله تلاش می کند تا در حین کاهش جزییات تصاویر به منظور کاهش اندازه آن، تصویر را محو نکند.

 

رمزگذار Guetzli برای کاهش اندازه فایل ها از الگویی که گوگل آن را Psychovisual نامیده استفاده می کند، به این صورت که در مقایسه با سایر الگوریتم های رمزگذار، فرآیند visual masking و Color Perception را بسیار جامع تر انجام می دهد. اما انجام این کار یک عیب نیز دارد و آن زمان است، سرعت کاهش حجم تصاویر توسط Guetzli بسیار کمتر از سایر راهکارهای فشرده سازی تصویر است.

 

تصاویر نیز نحوه عملکرد این رمزگذار را بهتر نمایش می دهد. در این تصاویر از چپ به راست عکس اصلی، عکس Libjpeg و عکس Guetzli را مشاهده می کنید.

 

الگوریتم جدید گوگل متن باز است و به این ترتیب تمامی افرادی می توانند در برنامه های مختلف خود از آن استفاده کنند، برای مثال برای کاهش محتوای تصاویر آنلاین یا درون اپلیکیشن ها که منجر به کاهش مدت زمان مورد نیاز برای لود شدن تصاویر و هم چنین مصرف ترافیک کمتر خواهد شد.