گوگل رسماً از اندروید O رونمایی کرد

شرکت گوگل همه ساله طی کنفرانسی اختصاصی در ماه مه تحت عنوان Google I/O نسخه های جدید سیستم عامل اندروید خود را برای علاقه مندان معرفی می کرد، اما امسال این شرکت سنت شکنی کرد و زودتر از آز آن چه که انتظار می رفت، از اندروید O پرده برداشت. 

 

هنوز واژه ای برای «O» انتخاب نشده اما می توانیم تا پیدا شدن نامی برازنده این نسخه جدید، آن را اندروید 8.0 بنامیم. صرفنظر از اسم این ورژن از پلتفرم، گوگل همواره ویژگی ها و قابلیت های جدیدی را به نسخه های جدید اندروید اضافه می کند که از میان آن ها می توان به بهبود طول عمر باتری دستگاه ها اشاره کرد به طوری که در اندروید 8.0 محدودیت هایی برای این که چه اپلیکیشن هایی در بک گراند باز باشند، وجود دارد و از این رو، با بستن برنامه های اضافی، طول عمر باتری دستگاه نیز افزایش خواهد یافت.

 

همچنین، کانال های نوتیفیکیشن جدیدی به این نسخه اضافه شده است که کاربر می تواند نوع نوتیفیکیشنی را که قصد مشاهده آن را دارد، انتخاب کند. علاوه بر این ها، ویژگی هایی همچون آیکون های آداپتیو، پشتیبانی از کدک های صوتی بلوتوثی با کیفیت، API های جدید، نمایش متفاوت پنجره ها و غیره می توانند کار با این سیستم عامل را برای کاربران لذت بخش کنند.

 

اما نکته جالب و قابل توجه اینجاست که گوگل، نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید O را نیز به منظور دانلود و بررسی برای توسعه دهندگان عرضه کرده است که البته کاربران عادی نیز می توانند این کار را انجام دهند. ناگفته نماند که این نسخه جدید از اندروید، چند ماهی تا عرضه عمومی برای کاربران فاصله دارد و بنابراین، آن چه که در حال حاضر مشاهده می شود، نسخه نهایی اندروید O نیست و می بایست بیش از این ها روی آن کار شود.