همراه بازی Neighbours from Hell به وودی برای قرار دادن تلههای مختلف و انتقام از همسایهی خود، کمک کنید. با ساینس نت همراه باشید.
همانطور که به یاد دارید، در بازی Neighbours from Hell بازیکن در نقش پسر جوانی به نام وودی (Woody) قرار میگیرد که از دست همسایه خود به نام آقای روتوایلر (Mr. Rottweiler) به دلایل مختلف به تنگ آمده و تمام تلاش خود را برای ایجاد تلههای گوناگون بهجهت گرفتن انتقام از وی، انجام میدهد. سبک و زاویه دوربین در Neighbours from Hell به شکل بازیهای ۲.۵ بعدی اشاره و کلیک است. فضاهای بازی به قسمتهای مختلف مانند اتاق تقسیم میشوند که تعداد آنها معمولا به چهار یا پنج عدد میرسد و بهصورت یک شو تلویزیونی نمایش داده میشوند. خانهی آقای روتوایلر پر است از اشیا و مواردی که وودی میتواند از آنها استفاده کند؛ اما در قدم اول باید کل محیط را برای بهدست آوردن آنها کاوش کنید. پس از پیدا کردن شئ مورد نظر باید با دقت محیط اطراف و حرکات همسایه را بررسی کنید تا به نحوهی استفاده از آن پی ببرید و در جهت ایجاد تله یا خرابکاری مورد نظر در زمانبندی معین (۵ دقیقه) اقدام کنید.
در بازی ایجاد هرکدام از تلهها چالش خاص خود را دارد. طوطی (چیلی) و سگ نگهبان آقای روتوایلر هرکدام فرصت بازیکن برای ایجاد تلهها را با خبر دادن به او دشوارتر میکنند. در نتیجه، شما برای پنهان ماندن از دید آنها، باید بهصورت مخفیانه و با قدمهای آهسته آهسته نسبت به انجام ماموریت مورد نظر، اقدام کنید. اصلیترین چالش شما در طول بازی به ایجاد تلههای متفاوت و در عین حال پنهان ماندن از دید آقای روتوایلر خلاصه میشود. برای مخفیکاری و پنهان شدن در محیط میتوانید از مکانهایی مانند کمد لباس و ... نیز استفاده کنید. بخشهای رابط کاربری میزان عصبانیت آقای روتوایلر و تعداد سکههایی را که میتوانید بهدست آورید، نشان میدهد. سکههای بهدست آمده با نوار عصبانیت آقای روتوایلر نسبت مستقیم دارند؛ لذا برای کسب امتیاز و جوایز بیشتر باید تا جایی که میتوانید سریع عمل کنید و تلهها را پشت سرهم در مسیر عبور آقای همسایه قرار دهید. به صورت کلی گیمپلی در بازی Neighbours from Hell به صورت اشاره و کلیک است که تا حدی به تفکر و استراتژی بازیکن بستگی دارد.
Neighbours from Hell برای موبایل، پورت نسخه پیسی محسوب میشود و همانطور که از تصاویر پیدا است، گرافیک بازی حالتی کارتونی شبیه به انیمیشن کمدی Wallace and Gromit دارد. محیطهای بازی از پیش رندر شده هستند؛ پس متعاقبا نباید انتظار نورپرداری یا سایههای پویا را داشت. اما بهصورت کلی گرافیک، طراحی شخصیتها و انیمیشنها با اینکه عملا تفاوتی با نسخه ۱۵ سال پیش ندارند، اما هنوز هم واقعا جالب توجه و جذاب هستند. بخش موسیقی و صداگذاری نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد و با اینکه عملا موزیکها محدود هستند و صداگذاری بهخصوصی برای محیط در نظر گرفته نشده است؛ اما بهصورت کلی بخش صداگذاری بازی نیز در سطح معقولی قرار دارد